W kwietniowym numerze Kuriera Drzewnego ukazał się artykuł odnośnie pracy naszego serwisu Penny Gondek.
Wszystkie maszyny oraz urządzenia zakupione w firmie PENNY GONDEK podlegają serwisowi gwarancyjnemu i pogwarancyjnemu. W przypadku konieczności osobistej interwencji, serwisant dotrze do polskiego klienta w przeciągu
24 godzin, niezależnie od jego lokalizacji.
Maksymalnie 24 godziny
PENNY GONDEK zapewnia serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny wszystkich oferowanych maszyn i urządzeń. Pierwszy obejmuje zazwyczaj rok, jednak firma serwisuje także maszyny i urządzenia po upływie tego czasu. Nasza usługa serwisowa obejmuje całościowy przegląd maszyny. Jeśli był dodatkowo zgłoszony problem ze strony użytkownika, to przyglądamy mu się bardzo dokładnie. Przyjmując zgłoszenie, ustalamy termin przyjazdu serwisu, przestrzegając maksymalnego czasu reakcji 24 godzin na terenie całej Polski – mówi Mariusz Chrzan, kierownik serwisu.
Części zamienne w magazynie
Technicy naprawią dostarczane przez zakład obrabiarki do drewna, automaty i półautomaty pakujące, urządzenia do pakowania – paskowacze czy napinacze. Przyjmujemy zarówno zgłoszenia telefoniczne, jak i pisemne. Zależy nam na maksymalnym skróceniu czasu oczekiwania klienta, dlatego zaopatrzeni jesteśmy w duży zapas części zamiennych i podstawowych podzespołów w naszym magazynie w Oleśnicy – informuje Mariusz Chrzan odpowiedzialny za koordynację działań serwisowych w PENNY GONDEK.
Specjalizacja i znajomość maszyn
Przedsiębiorstwo oferuje szereg urządzeń i maszyn różnych producentów. Dzięki długoletniej współpracy z tymi markami zarówno sprzedawcy, jak i serwisanci doskonale znają te technologie. Szybko rozwiązują typowe i nietypowe problemy pojawiające się w trakcie produkcji oraz szybko, sprawnie i odpowiednio je serwisują. – W przypadku maszyn TOS SVITAVY oraz ostrzarek ISELI, oferowanych przez spółkę PENNY GONDEK, do najpopularniejszych usług należą: bieżące przeglądy maszyn, ich regulacja i kontrola ustawień. Z naszego doświadczenia wiemy, że w przypadku zgłoszenia, iż materiał po obróbce nie ma określonego w tolerancji wymiaru, warto sprawdzić, w jakim stanie drewno trafiło do obrabiarki. Najczęściej tu pojawiają się błędy i nie zależy to bezpośrednio od maszyny – zapewnia Wojciech Kras, serwisant w firmie PENNY GONDEK. W przypadku serwisowania elementów instalacji odpylających, firma skupia się przede wszystkim na: przeglądach i konserwacji filtrów oraz wentylatorów i wymianie łożysk. Jeśli chodzi o narzędzia i maszyny do pakowania, to nasza usługa obejmuje wymianę części, które się zużywają.Bardzo często oznacza też odpowiednie wyczyszczenie urządzenia– dodaje Wojciech Kras.
Warto konserwować i serwisować
Aby uniknąć czasochłonnych i kosztownych przestojów, warto pamiętać o regularnym serwisie. Ważne jest, aby częstotliwość zabiegów pielęgnacyjnych dostosować do rodzaju procesów technologicznych. W warunkach wysokiego zapylenia i dużej emisji kurzu takie działania muszą być podejmowane częściej – dodaje Mariusz Chrzan.
Pamiętajmy o szkoleniu
Czasem zdarza się, że problemy z maszyną powstają nie przez technologię, ale z winy operatora. Najczęściej wtedy, gdy obsługa urządzenia nie została odpowiednio przeszkolona lub często zmienia się operator jakiegoś urządzenia. Przypominamy, że warto bardzo dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi urządzeń. Nie naprawiajmy ich samodzielnie, a także nie odwlekajmy momentu wymiany jakiejś części ani nie dokonujmy sami przeróbek. To wszystko może skończyć się bardzo dużym niepowodzeniem – podsumowuje Wojciech Kras.
PENNY GONDEK doradza swoim klientom zarówno na etapie zakupu, instalacji, obsługi, jak też użytkowania urządzenia. Świadczy też fachowe doradztwo i serwis na najwyższym poziomie. Dla zachowania pełnej sprawności maszyn oraz błyskawicznego rozwiązania ewentualnych problemów, warto bezpośrednio skontaktować się z firmą, która telefonicznie udzieli odpowiednich rad, a w razie potrzeby przyjedzie na miejsce.